onsdag 22 april 2009

Stockholmsresa & Lite utav Lotta

Nu har jag varit till Stockholm och handlat i Christina Schollins butik. Christinas bod & salong.
Över förväntan så var Christina i butiken själv i egen hög inrednings person
Jag hade på resan upp läst hennes inslag i tidningen Klassiska hem & antik.


Blev redan där kär i att titta in hos henne, men att hon själv var där på plats var bara en bonus.
Jag handlade en underbar griffeltavla med naturligtvis änglar som motiv.




Och en liten ängel fick följa med hem också.

Christina säljer ju även månadsängeln som hon designat och givit namnet till Christina änglarna, tack vare den försäljningen så har hon kunnat bidra med över 420.000:- till Barnens ö, Astrid Lindgrens sjukhus och barnhemmet Muangmai i Thailand.

Det som var så härligt med detta besöket i Christinas butik det var att hon var så mänsklig, söt och nätt med basker och glasögon.
En sådan där Christina som man bara vill ta med sig hem och ha som en liten ängel:).

Hon uttrycker sig även själv i reportaget i tidningen att " I min butik råder den saliga röran"
Det kan väl stämma till viss del, men det var med en charm.

Min goda vän Lotta har nu startat upp tillsammans med sin sambo en liten inrednings butik i samhörighet med sin sambos butik i samma regi.
Titta in där och få insperation och njut utav vad de har i butiken.
Det är en fröjd för ögat hur Lotta kan med enkla medel få gamla ting till nytt.
Och jag som god vän har blivit lovad att få gjöra ett kommande foto inlägg om detta i min blogg.
Så håll er uppdaterade, det kommer att utvecklas, med förväntan.






















1 kommentar:

  1. Låter som att det var jätte mysigt i hennes affär,kanske få ta en liten titt där nästa gång jag åker in till stan.
    Visst är de gulliga de små mini flaskorna,köpte sådana för några veckor sedan.
    Kram Anneli

    SvaraRadera